lørdag den 22. oktober 2011

Sukkerfrie muffins

Idag kommer mine forældre på besøg og så var der jo en oplagt mulighed for, at afprøve endnu en sukkerfri opskrift.

Det blev til sukkerfrie kryddermuffins. De smagte helt fint, men næste gang skal jeg prøve med noget reven æble i, det tror jeg vil være super godt. Der blev 10 stk af opskriften, hvoraf 6 af dem blev pyntet med hvid chokolade topping, fondant sommerfugle og lidt sukkerpynt. Ved godt det virker lidt dumt, at bage sukkerfrie kager for så, at overdynge dem med sukker!!! Meeen det er kun min far der ikke må få al det sukker, vi andre må jo gerne ;-) De sidste 4 muffins blev pyntet med lidt 70% mørk chokolade til de voksne. Det er ikke sidste gang de bliver lavet, de faldt i god jord hos min far.


Sukkerfrie Kryddermuffins

75 gr. oliemargarine
sødestof svarende til 100gr sukker
ca. 3½ dl mel
1 tsk bagepulver
1 tsk ingefær
1 tsk kardemomme
1 tsk nelliker
1 tsk kanel
3 æg
1 dl fløde

oliemargarine og sødestof piskes sammen. Mel, bagepulver og og krydderier blandes i en anden skål. Rør melblandingen i fedtstoffet skiftevis med fløde og æg.
Bages ca. 10 min ved 200 grader (kommer an på ovnen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar